×

Direcția generală finanțe a Consiliului municipal Chișinău – instituție gazdă a activității de voluntariat

Direcția generală finanțe a Consiliului municipal Chișinău deține statutul de instituție gazdă a activității de voluntariat (certificatul nr. 0000221 din 06.02.2023). Prin urmare, studenții sau absolvenții facultății Științe economice pot aplica pentru desfășurarea activității de voluntariat  în cadrul direcției pentru a-și folosi cunoștințele și abilitățile deținute, forma deprinderi utile și contacte profesionale.

Persoanele interesate să se implice în activități de voluntariat, vor avea sprijinul funcționarilor publici din cadrul Direcției generale finanțe, care îi vor ghida în scopul obținerii experienței profesionale necesare pentru angajarea în câmpul muncii. Aptitudinile și experiența dobândite în activitatea de voluntariat, precum și timpul alocat, sunt recunoscute, potrivit Legii voluntariatului nr. 121/2010, prin documente oficiale:

  • certificat nominal de voluntariat (dacă este implicată în activitatea de voluntariat mai puțin de 20 de ore lunar);
  • carnet de voluntar (dacă este implicată în activitatea de voluntariat mai mult de 20 de ore lunar);
  • scrisoare de recomandare.

Activitatea de voluntariat va fi considerată experiență de muncă în condițiile în care experiența de muncă constituie o cerință specifică pentru a fi admis la concursul pentru ocuparea unei funcții publice vacante.

I. În conformitate cu Regulamentul privind organizarea și funcționarea activității de voluntariat din cadrul Direcției generale finanțe, aprobat prin ordinul nr. 27-C din 30.04.2021, Direcția generală finanțe a Consiliului municipal Chișinău anunță concurs pentru selectarea candidaților în scopul desfășurării activității de voluntariat în cadrul următoarelor subdiviziuni structurale: Direcția buget și sinteză, Direcția rapoarte financiare, Serviciul resurse umane.

Sarcinile voluntarului:

–  participarea la introducerea modificărilor în bugetele autorităților/instituțiilor bugetare în Sistemul Informațional de Gestionare a Finanțelor Publice;
– participarea la înregistrarea solicitărilor de ajutor metodologic de la autoritățile/instituțiile bugetare;
– participarea la elaborarea proiectelor de acte administrative și la introducerea/actualizarea  în sistemele informaționale a datelor ce țin de gestionarea personalului.

Cerințe specifice:

Studii: student sau absolvent al facultății Științe economice;
Cunoștințe: cunoașterea actelor normative din domeniu; cunoștințe de operare la calculator Microsoft Word, Excel; cunoașterea limbii române.

II. Persoanele interesate urmează să depună personal sau prin e-mail Dosarul de concurs, care conține:

  • formularul de înscriere la concurs (care poate fi descărcat aici);
  • copia buletinului de identitate;
  • certificatul care confirmă efectuarea studiilor în cadrul instituției de învățământ sau copia diplomei de studii;
  • acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (care poate fi descărcat aici);
  • scrisoare de recomandare, după caz.

III. Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs – 20 aprilie 2023.

Telefon de contact: (022) 226929
E-mail: olga.mocanu.dgf@cmc.md
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Vlaicu Pârcălab, 57, bir. 20.
Persoana de contact: Olga Mocanu, coordonator de voluntari.